Sotsiaalnõustajatelt

Lugemissoovitused sotsiaalnõustajatelt

 

Turvaline internet ja mängimine – mida peab teadma? - Armas lapsevanem!   Mängimine nutiseadmes on kujunenud igapäevaelu üheks osaks. Lapsed kogevad rõõmu, omandavad oskusi, õpivad võitma ja kaotama ning lahutavad meelt läbi mängu. Aina populaarsemaks on muutumas YouTube keskkonnas videode vaatamine. Täiskasvanu kohustus on jälgida, et lapse tegutsemine nutiseadmes oleks ajaliselt ja sisuliselt eakohane. Vanusepiirangud mängudel – enne mängu hankimist kontrollge vanusepiirangut, mis peaks […]
Milliseid ennetustegevusi koolis vältida? - Kõige parem uimastihariduse andja koolis on lastega iga päev tegelev õpetaja, sest tema tunneb oma lapsi ja teab, millised on nende vajadused. Inimene tänavalt ei ole kompetentne lastega ennetustööd läbi viima. Paljud koolid tajuvad oma tähtsat rolli noorte seas sõltuvusainete tarvitamise ennetamisel. Seetõttu viiakse koolides ellu tegevusi, mis peaksid seda eesmärki täitma. Kahjuks põhinevad mitmed […]
Õpilaste läbipõlemine – kas Eesti kooli pudelikael? - Ligikaudu pooled õpilastest on kogenud koolitööga seotud ülekoormust ja ligi veerand läbipõlemist. Töötan psühholoogina psühhiaatria ja psühhoteraapia keskuses Sensus. Õpilaste depressioon, koolistress, mure suure õppekoormuse pärast on kahjuks osa meie igapäevasest kliinilisest psühhiaatria ja psühhoteraapia praktikast. Õpilased käivad meie keskuses koolistressile leevendust ja abi saamas isegi suvevaheajal. Loe edasi Õpetajate Lehest: http://opleht.ee/2017/08/opilaste-labipolemine-kas-eesti-kooli-pudelikael/  
Hariduseksperiment “Ideaalne kool” - Kas koolitüdimus on midagi paratamatut? Või võiks olemas olla kool, kuhu tahetakse minna alati, kus tahetakse õppida? Otsustasime LoovHariduse seltskonnaga küsida seda otse noortelt endilt. Mida kuulsime, oli sedavõrd selge ja oota­matult küps, et ideaalse kooli idee viis hariduseksperimendini Villevere vanas koolimajas, kuhu nädalaks kogunes 16 noort üle Eesti vanuses 15−21. Loe edasi Õpetajate Lehest: […]
Tõnu Ots: lapse uni - Unel on aspekte, mida lapsevanem ja õpetaja peaksid teadma. Näiteks seda, et magama tuleb jääda emotsionaalselt rahulikus seisundis (endorfiinide kõrge tase). Meeleoluseisund, milles laps uinub, mõjutab unenägude sisu ja väidetavalt ka iseloomu ja käitumist. Kui laps uinub hirmunult, süvenevad foobiad; kui vihasena, siis süveneb agressiivsus; kui nuttes, siis melanhoolia ja alaväärsus jne. Magades aju ei […]
NB! Sotsiaalkindlustusameti ning Politsei ja piirivalveameti teavitus seoses ohtlike väljakutsemängudega, mis noorte seas levivad! - Head lapsevanemad ja õpetajad!   Viimastel nädalatel on sagenenud teated lastest, kes mängivad nii sõiduteedel kui sotisaalmeedia vahendusel ohtlikke mänge ning seavad sellega ohtu oma elu või vigastavad ennast.   Sõiduteedel mängitav mäng „Jookse või sure” sisu on joosta liikuva sõiduki eest võimalikult lähedalt üle tee, kogudes iga filmitud „etteaste” eest punkte. Sotsiaalmeedia vahendusel levivatest […]
Artikkel: “Miks me laseme lastel endale pähe istuda?” - Kas olete märganud, et üha rohkem lapsi käitub järjest häbematumalt ja agressiivsemalt? Ei, nad ei ole erilised. Nad on väga tõsine probleem. Abielupaaril on kolme-aastane poeg, kes keeldub oma voodis magamast. Ta magab isa ja ema voodis nonde vahel, kusjuures ta ei luba isal sõrmeotsagagi ema puutuda – ja seda mitte üksnes voodis, vaid ka […]
Artikkel: Laste stressi põhjustame meie, täiskasvanud — vaata, kuidas me seda teeme - Üksteist aastat tagasi hoiatas stressiuurija, dotsent Peter Währborg ajalehes Aftonbladet avaldatud artiklis, millised võivad olla laste stressi tagajärjed tulevikus: „Kümne aasta pärast näeme noorte plahvatuslikku haigestumist. Väga noori inimesi tabab veresoonte lupjumine, diabeet ja ülekaalulisus.” Kahjuks oli tal õigus. Sealmaal me praegu olemegi. Kui ta artikli kirjutas, ei suutnud me ette kujutada, kui tähtsaks muutub […]
Artikkel: Mida teha, kui su lapsel on mure? - Lapsevanemad kuulevad tihti nõuannet: “Märka lapse muret ja ole tema jaoks olemas!“ Tervise Arengu Instituudi vanemspetsialist Triin Sokk selgitab, mida see praktikas tähendab ja kuidas üldse aru saada, et last vaevab mure. Millele siis tähelepanu pöörata ja kuidas oma lapse jaoks olemas olla? Igal lapsel oma mure Täiskasvanu ja lapse arusaamad murest on tihtipeale täiesti […]
Artikkel: Laste emotsionaalset toetamist tuleb õppida - Sild pedagoogika ja psühholoogia vahel pole kuigi tugev, ütleb Tallinna ülikooli koolipsühholoogia professor Eve Kikas. Nii ei tunnegi õpetaja alati probleeme ära. Tundi segavad õpilased saavad tihti abi enne kui need, kes korda ei riku, kuid muremõtete ja ärevuse tõttu siiski hakkama ei saa.   Teie ettekanne emotsionaalsete ja käitumisraskustega laste distsiplineerimisest tõi Tartu haridusfestivalil […]