Mai kooli lapsed CodeWeekil 2021 ehk esimesed sammud Lego WeDo 2.0-ga ja 3D modelleerimine

Mai kooli lapsed CodeWeekil 2021 ehk esimesed sammud Lego WeDo 2.0-ga ja 3D modelleerimine

Sel aastal (11.-21. okt 2021) osalesid rahvusvahelisel Koodinädalal (CodeWeek) Mai kooli mitmete klasside õpilased.

Teiste klasside õpilased avastasid, kuidas ühildada oma robotit Samsung tahvliga ja suhelda oma esimese robotiga. Õpiti koostama lihtsat programmi, seda muutma ja oma loodud programmi ka katsetama. Kõik me jõudsime nii kaugele, et meie robot-tigu andis tulede ja viledega märku, et ta on valmis meige suhtlema. Õppisime üht teist veel, aga midagi peab saladuseks ka jääma ega kõike ei saa ju kohe välja rääkida …

Kolmandikud katsusid jõudu 3D programmiga 3dc.io ja modelleerisid lumememme. Kui esimeses tunnis oli kõigil natuke vaja õpetaja tuge, siis teises tunnis olid pea kõik nii osavad, et viisid isegi puude (kuusk ja raagus puu, oksaraod) modelleerimise peaaegu ise lõpuni. Loomulikult viisime oma lumememme pärast fotograafi juurde, et suurest tööst jälg maha ka jääks.

Programmeerimine selgeks mängides

Ei tahtnud viiendikud ja kaheksandikudki algklassilastest maha jääda, nemadki tuletasid programmeerimise alustõdesid meelde. Nad tegid seda tuntud arvutimänge mängides. Seekord oli mänguvalikus kolm mängu “Minecraft”, Angri Birds” ja “Talunik”.

Toredad olid need tunnid igal juhul ja eks midagi tuli tuttavat ette juba varasemastki arvasid 5. ja 8. klasside õpilased, keda juhendas õpetaja Kristina Pärn

ProgeTiigri põgenemistoas tarkusi ammutamas.

Kes teeb, see palju jõuab. 2.a klassi lapsed käisid oma õpetajaga veel ProgeTiigri põgenemistoas. Selleks, et põgenemistoast välja saada, tuli lahendada nuputamisülesandeid ja saada natuke targemaks. Kõik said nii välja kui targemaks.

Te ei usu? Minge ja vaadake, ühtegi 2.a klassi last ei ole arvutiklassis. Õpetaja Merle Mänd on juba ammu lastega oma klassis tagasi. Neil on nüüd juba uued tõsised tegemised plaanis, ega siis ainult koolipingis õpita.

Tiiu Vendel