LP – Learning environment and pedagogical analysis – Õpikeskkond ja pedagoogiline analüüs
Pärnu Mai kooli õpetajad osalevad Norra ja Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna poolt koordineeritavas ja Tartu, Viljandi, Pärnu koolidele suunatud LP projektis 2015/2016. õppeaastast.
LP eesmärk on:
- Heade õpetajate pidev areng
- Koolide kui õppivate organisatsioonide arendamine
- Suurendada õpilaste sotsiaalseid ja üldoskusi
- Aidata õpetajal keskenduda nendele muudatustele õpetamises ja õppekeskkonnas, mida nad saavad teha ning ellu viia
LP põhimõtted:
- Me ei saa muuta last, vaid keskkonda tema ümber
- Laps ei pea end muutma, et sobituda süsteemi, vaid kool peab muutma ennast
- Pedagoogilist olukorda tuleb vaadelda mitmest erinevast aspektist
- Õpetajat saab kõige paremini aidata õpetaja ise
Töö LP-rühmades:
- Kõik kooli pedagoogilised töötajad jagunevad rühmadeks (Mai Koolis on 8 rühma + juhtrühm)
- Igal rühmal on oma juht
- Rühmad on moodustunud võimalikult erinevatest õpetajatest (õppeaine, kooliaste, tööstaaž), et kujuneks suurem kasu koostööst
- Rühmade koosolekud toimuvad üle nädala ühel ja samal ajal, neile on eraldatud kindel aeg päevakavas
LP-mudeli rakendamise tulemused (ehk mille poole püüdleme):
- Õpilaste sotsiaalsed oskused on paremad: enesekontroll, enesekehtestamine ja kehtestatud normidest, reeglitest kinni pidamine
- Õpilastel esineb vähem probleemset käitumist, õppetundides on rahulikum õhkkond ja väheneb kiusamisjuhtumite hulk
- Suhted õpilaste ja õpetajate vahel on paranenud ja õpilastevahelised suhted on samuti positiivsemad
- Koolikultuur ja –keskkond on parem ning õpetajad teevad omavahel palju rohkem koostööd
- Lapsevanemad on rahulolevamad, sest dialoog kooli ja kodu vahel on parem
LP-mudel baseerub:
- Uuringutel ja teadustulemustel – Hattie „Visible learning“, D.Mitchell „What really Works“
- Millel on mõju paremale õppimisele
- Mis võiks seletada rahutust ja distsipliiniprobleeme koolis
- Mis iseloomustab head kooli
- Mis iseloomustab head õpetajat
- Mis iseloomustab head õppekeskkonda
- Milline on tõhus õppetöö juhtimine (class management)
MAI KOOLI ÕPETAJAD JA LP- RÜHMADE JUHID LÄBIVAD PIDEVALT KOOLITUSI KOOS TARTU JA VILJANDI KOLLEEGIDEGA, et pikaajaline LP-projekt igati õnnestuks!