Avaleht
Parim kool Pärnus!
TimeTables tunniplaan
Koolitoit
Tähtsamad teadaanded
Meist ja meiele

LP-mudelist

LP – Learning environment and pedagogical analysis – Õpikeskkond ja pedagoogiline analüüs

Pärnu Mai kooli õpetajad osalevad Norra ja Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna poolt koordineeritavas ja Tartu, Viljandi, Pärnu koolidele suunatud LP projektis 2015/2016. õppeaastast.

LP eesmärk on:

  • Heade õpetajate pidev areng
  • Koolide kui õppivate organisatsioonide arendamine
  • Suurendada õpilaste sotsiaalseid ja üldoskusi
  • Aidata õpetajal keskenduda nendele muudatustele õpetamises ja õppekeskkonnas, mida nad saavad teha ning ellu viia

LP põhimõtted:

  • Me ei saa muuta last, vaid keskkonda tema ümber
  • Laps ei pea end muutma, et sobituda süsteemi, vaid kool peab muutma ennast
  • Pedagoogilist olukorda tuleb vaadelda mitmest erinevast aspektist
  • Õpetajat saab kõige paremini aidata õpetaja ise

Töö LP-rühmades:

  • Kõik kooli pedagoogilised töötajad jagunevad rühmadeks (Mai Koolis on 8 rühma + juhtrühm)
  • Igal rühmal on oma juht
  • Rühmad on moodustunud võimalikult erinevatest õpetajatest (õppeaine, kooliaste, tööstaaž), et kujuneks suurem kasu koostööst
  • Rühmade koosolekud toimuvad üle nädala ühel ja samal ajal, neile on eraldatud kindel aeg päevakavas

LP-mudeli rakendamise tulemused (ehk mille poole püüdleme):

  • Õpilaste sotsiaalsed oskused on paremad: enesekontroll, enesekehtestamine ja kehtestatud normidest, reeglitest kinni pidamine
  • Õpilastel esineb vähem probleemset käitumist, õppetundides on rahulikum õhkkond ja väheneb kiusamisjuhtumite hulk
  • Suhted õpilaste ja õpetajate vahel on paranenud ja õpilastevahelised suhted on samuti positiivsemad
  • Koolikultuur ja –keskkond on parem ning õpetajad teevad omavahel palju rohkem koostööd
  • Lapsevanemad on rahulolevamad, sest dialoog kooli ja kodu vahel on parem

LP-mudel baseerub:

  • Uuringutel ja teadustulemustel – Hattie „Visible learning“, D.Mitchell  „What really Works“
  • Millel on mõju paremale õppimisele
  • Mis võiks seletada rahutust ja distsipliiniprobleeme koolis
  • Mis iseloomustab head kooli
  • Mis iseloomustab head õpetajat
  • Mis iseloomustab head õppekeskkonda
  • Milline on tõhus õppetöö juhtimine (class management)

MAI KOOLI ÕPETAJAD JA LP- RÜHMADE JUHID LÄBIVAD PIDEVALT KOOLITUSI KOOS TARTU JA VILJANDI KOLLEEGIDEGA, et pikaajaline LP-projekt igati õnnestuks!