Avaleht
Parim kool Pärnus!
TimeTables tunniplaan
Koolitoit
Tähtsamad teadaanded
Meist ja meiele

Projekt „Loodusega sõbraks“

keskkonnainvesteeringute_keskus_kik

Lõppes projekt „Loodusega sõbraks“, mida toetas rahaliste vahenditega Keskkonnainvesteeringute Keskus. Selle käigus osalesid õpilased mitmetes õppeprogrammides üle terve Eesti.

Septembris käisid 6. ja 7.klassi õpilased TTÜ Särghaua õppekeskuses. 6.klassi õpilased vaatlesid mullaprofiili ja analüüsisid seda. Püüdsid kindlaks teha, millest muld  koosneb ja kes mullas elavad. 7.klassi õpilased tegelesid samal ajal kivimitega. Vaatasid binokulaari all, millest need koosnevad, proovisid ise kristalli kasvatada ja said teada, kuidas kivimid on tekkinud. Hiljem sai igaüks kivi töötoas ka omale sobiva kivi lihvida ja vaadelda kivistisi. Lõpuks näidati kõigile puursüdamikke, millega tegelevad geoloogid.

Septembris toimus ka õppeprogramm „Vesi linnaruumis“. Õpilased said teada kui oluline on vesi looduses ja inimese elus, kuidas on jõgi või meri seotud inimtegevusega ja kuidas seda peaks kaitsma. Päeva teises pooles külastati reoveepuhatusjaama Vana-Pärnus, kus õpilased tutvusid reovee puhastamisega ning said teada, mis saab puhastatud veest edasi.

Oktoobris käisid 8. ja 9.klassi õpilased Tallinna Loomaias, kus 8.klassi õpilased osalesid programmis „Liigikaitse“ ja vanemad õpilased õppeprogrammis „Evolutsioon“. 8.klassi õpilased said teada, et loomaaiad ongi tänapäeval tihti mõnede liikide ainuke võimalus ellu jääda. 9.klassi õpilase õppisid loomi süstematiseerima, said teada, kuidas on elusloodus arenenud miljonite aastate jooksul ja kuidas on välja kujunenud peamised selgroogsete rühmade tunnused.

Märtsis sõitsid 6. ja 8.klassi õpilased Jääaja Keskusesse. Seal osalesid õpilased samuti erinevates õppeprogrammides. Nad said teada, mis on liustikud, kuidas need tekivad, milliseid pinnavorme need on Eesti pinnale tekitanud, milline oli elustik peale jääaega ja kuidas see on muutunud aegade jooksul. Praktilise tööna said õpilased määrata rändrahnude liikumist Eesti aladel, said sorteerida liustiku setteid ja tutvuda pinnavormidega, mida on liustikud voolinud.

Mais käisid 5. ja 7.klassi õpilased Eesti Maaülikooli Võrtsjärve õppekeskuses. Vanemad õpilased said läbi erinevate mängude teada, millised kalad on röövkalad ja millised lepiskalad ning milliseid kalu ei tohi üldse püüda, kuidas kalavarusid kaitsta, millised võõrliigid on Eesti vetes ja kuidas erinevaid kalu ära tunda. Selles oli suureks abiks Järvemuuseum, kus elavaid kalu paljud nägidki esimest korda. Päeva tipphetk oli, kui õpilastele jaotati kätte õnged ja nii mõnigi püüdis  elus oma esimese kala.

5.klassi õpilased püüdsid samal ajal tiigis väiksed selgrootuid. Põnev oli teiste rühmadega oma saaki võrrelda. Õpilased püüdsid ka selgrootuid üldiste tunnuste järgi määrata. Hiljem õppeklassis vaadati neid loomakesi binokulaari all.

Õpilaste üldine arvamus oli, et selliseid õppepäevi peaks olema rohkem. Tänu KIK-i toetusele on selliseid tegevusi oodata ka järgmisel õppeaastal

 

Loomaaed Loomaaed2 loomaaed3 Sarghaua Sarghaua2 sarghaua4 sarghaua5 sarghaua6 veepuhastusjaam2 veepuhatusjaam vortsjarv vortsjarv2 vortsjarv3 vortsjarv4 vortsjarve5 vortsjarve6 vortsjarve8 vortsjarve9